Hírek

Barangolás Szlovákiába

Barangolás Szlovákiába 2015-05-20 16:26:00

A vállalkozó szellemű sporttársakkal nagyon kellemes és szép napokat töltöttünk a felvidéki Ólubló környékén.

Csütörtökön reggel indultunk Debrecenből, Kassára érve előkerültek az esernyők, esőkabátok a város nevezetességeinek megtekintése közben, ám Eperjesen már napsütésben fagylaltoztunk és természetesen a hűsítő sörkóstolás sem maradt el.

Az Alföld síkságához szokott szemünknek felüdítő látvány volt a hegyvidék, a fenyőerdők, a domboldalon legelésző juhok, tehenek sokasága, a lejtők fűvel, csúcsok fával borított zöldje.

Két ágyas szobákban került elhelyezésre csoportunk a lankás hegyoldalban, ahol naponta gyűjtöttük az energiát és friss levegőt a kendős reggeli tornák során Komódi Erzsébet koordinálásával. Olyan sikere volt, hogy egy helyi kis fekete kutyus is bekapcsolódott a társaság nem kis elégedettségére. Aki nem tréningezett, fotózott vagy csupán levegőzött.

Pénteken a Magas Tátra meghódítása volt soron, de inkább ő hódított meg minket a pazar látvánnyal, a hófödte részekkel, zubogó patakkal, a magasságával, szóval lenyűgöző!

Szemet gyönyörködtető a Csorba-tó és Poprádi-tó a víz nyugalmával, hatalmas tömegével.

Szombaton Lubló várában tettünk egy - korabeli zenével aláfestett - hangulatos sétát és az Ólublói Skanzen - harangjátékkal kísért - végigjárása is élmény volt, főleg, hogy magyar nyelvű tájékoztatókat is kaptunk. (Ott nagyobb épségben vannak a várak, mint nálunk.)

Délután felejthetetlen élmény volt a tutajozás a Dunajec folyón, a víz felől még szebb a táj!

Jól esett a kolbász sütés Lesnicán, kellett is az energia a visszaúthoz mind a gyalogosoknak mind a kerékpárosoknak a változó domborzatú, magasságú, szélességű (9 km-es) ösvényen.

Vasárnap a Szlovák Paradicsomban gyalogtúráztunk, Aszalós Imre túravezetésével a Hernád áttörés és Hadházi Imre vezetésével a Schuha Béla útvonal és csúcs volt a cél nem kevés izgalommal, erős koncentrációt igénylő helyzetekkel, helyszínekkel, keskeny járhatóságú hegyoldalakkal a mélyben csörgedező patak fölött, lengő hidakon, meredek falétrákon át.

A csoport biztosításáról Szabó András gondoskodott, nem kellett egyenként bajlódni vele.

Szlovákiában a barátságos Edvin segített jobban eligazodni a helyi viszonyok között, út közben a buszvezetőnk, Zoli gondjaira voltunk bízva, akivel szintén teljes volt az összhang.

Aszalós Imrének - a DRSE elnökének - nem ez volt az első út, amit erre a helyre szervezett, de a résztvevők hangulatát és hozzáállását nézve, lehet, hogy nem is az utolsó?

Vasárnap este élményekkel és fényképekkel megrakottan érkeztünk haza, aminek folytatása – közkívánatra – egy közös képnézegetés lesz 2015. 06. 05. péntek 15:00 órától.

Pendrive-on hozhatók fotók, útravalók a ragyogó napsütéses, érdekes kirándulásról, a csodás tájakról, útitársakról. Szívesen látjuk, aki nem tudott velünk tartani, minden érdeklődőt!